Termeni și Condiții

Utilizarea site-uluiAccesarea, vizitarea, folosirea sau cumpararea produselor prezentate pe site-ul www.hik.ro implica acceptarea termenilor si conditiilor mai jos enumerate. Pentru a fi informat despre toate conditiile de utilizare ale acestui site, va rugam sa parcurgeti toate sectiunile urmatoare.

HIK ROMANIA isi rezerva dreptul de a face modificari si actualizari ale acestor termeni si conditii, precum si ale ofertei, fara o notificare prealabila si fara precizarea motivelor. De asemenea, HIK ROMANIA isi rezerva dreptul de a corecta eventuale omisiuni sau erori in afisarea descrierii sau a pretului produselor, fara a anunta in prealabil. Aceste erori nu obliga HIK ROMANIA la nicio actiune. HIK Romania nu va livra produse atunci cand pretul este gresit.

Descrierea bunurilor sau a serviciilor disponibile pe www.hik.ro (prin imagini, video etc.) nu reprezinta o obligatie contractuala din partea HIK ROMANIA, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare. Implicit HIK ROMANIA nu isi asuma raspunderea pentru eventualele erori de pret sau stoc. Aceste erori nu obliga HIK ROMANIA la nicio actiune.

Preturile si disponibilitatea produselor comercializate de catre HIK ROMANIA pot suferi modificari ulterioare, acest lucru fiind influentat de factori externi precum politica de preturi a distribuitorilor sau disponibilitatea produselor pe stocul acestora.

Confirmarea comenzii si implicit a stocului si a pretului de vanzare, este efectuata doar dupa procesarea acesteia de catre agentii telefonici HIK ROMANIA.

Momentul incheierii contractului la distanta il constituie momentul facturarii comenzii, dupa ce in prealabil comanda a fost confirmata telefonic. Emiterea automata a confirmarii de primire a comenzii NU echivaleaza cu incheierea contractului intre vanzator si cumparator.

Tot continutul site-ului www.hik.ro este proprietatea HIK ROMANIA si este aparat de legea pentru protectia drepturilor de autor. Folosirea fara acordul scris al HIK ROMANIA a oricaror elemente regasite in site, chiar daca aceste elemente nu poarta marcaje de protectie, atrage dupa sine consecintele prevazute de legislatia in vigoare. Pentru a ne sesiza orice incalcare privind legea pentru protectia drepturilor de autor, ne puteti contacta la info [ at ] hik.ro

Va rugam sa cititi cu atentie termenii si conditiile, de fiecare data cand folositi acest site. Continuarea folosirii site-ului implica acceptarea modificarilor efectuate.

Plasarea unei comenzi telefonice

Atunci cand plasati o comanda telefonica, va dati acordul express si echivoc pentru creearea unei comenzi si salvarea unui cont in website.

Expeditie si livrare

Se considera comanda ferma acea comanda care a fost confirmata telefonic, in urma apelului efectuat de catre un agent HIK ROMANIA catre cumparator, pentru a confirma comanda plasata. Confirmarea telefonica se face dupa plasarea comenzii pe site, in cel mult 24 de ore. Livrarea se face in termen de 24 – 48 de ore (1 -2 zile lucratoare) pentru comenzile finalizate pana la ora 15:00 si in termen de 48 – 72 de ore (2 -3 zile lucratoare) pentru comenzile finalizate dupa aceasta ora, daca la confirmarea comenzii, produsele sunt pe stoc. Daca produsele nu sunt pe stoc, veti fi sunat de un reprezentant HIK Romania care va va informa despre data de livrare. Comanda minima acceptata pe site-ul www.hik.ro este de 50 RON tva inclus.

Atentie! Prin plasarea unei comenzi pe site, produsele nu sunt rezervate pentru dumneavoastra. Confirmarea unei comenzi se face doar telefonic. Dupa plasarea unei comenzi va rugam asteptati telefonul unui operator HIK Romania pentru confirmarea stocului si a datei de livrare.

Atentie! Comenzile se livreaza exclusiv pe teritoriul Romaniei (nu comercializam sau livram produse in afara tarii).

Atentie: Reclamatiile privind lipsa unui produs/neconformitatea produsului/produs deteriorat la transport, trebuie facute in maxim 48 ore de la primirea coletului. HIK Romania nu se face raspunzator de cele de mentionate mai sus daca clientul nu semnaleaza aceasta in 48h de la primirea coletului.

ATENTIE – In perioada evenimentelor speciale de cumparaturi (ex: Black Friday) sau in perioada sarbatorilor legale nu ne asumam termen de livrare. In aceste perioade termenul de livrare poate sa depaseasca 10 zile lucratoare. 

Costurile de transport

Transportul este gratuit pentru comenzi mai mari de 500 lei TVA inclus. Tarifele de transport sunt stabilite de catre firmele de curierat si pot fi achitate la DESTINATIE (de catre client) sau la EXPEDITIE (caz in care costurile de transport se vor adauga la valoarea facturii; aceasta metoda prezinta avantajul reducerii costurilor de transport, in baza contractelor incheiate intre SC HIK ROMANIA SRL si firmele de curierat partenere). Costurile le gasiti mai jos:

► 24 RON pentru comenzi in tara standard,  ce nu includ taxe pentru KM suplimentari

Taxele de transport enumerate mai sus includ TVA.

Cum platesc?

Plata se poate face:

►   in numerar, la livrare (sistem ramburs).

►  prin banca (daca preferati aceasta modalitate de plata, va rugam sa ne anuntati in prealabil).

►   cu card bancar prin serviciul integrat EuPlatesc.

Un reprezentant al HIK ROMANIA se va ocupa de toate detaliile (factura proforma, confirmare plata etc.), astfel incat comanda dvs. sa fie livrata in cel mai scurt timp. Livrarea produselor se va face doar dupa confirmarea platii in contul nostru. Validarea platii poate dura intre 24 si 48 de ore.

Atentie ! Produsele aduse pe comanda speciala se pot achizitiona doar cu plata anticipata. Acestea nu se pot returna si nu beneficeaza de optiunea “Deschidere Colet la livrare”

Taxa de timbru verde

Taxa de timbru verde reprezinta valoarea exprimata in lei, platita de catre vanzator catre societatea autorizata cu preluarea operatiunilor de colectare, transport si valorificare/reciclare a deseurilor echipamentelor electrice si electronice, astfel cum este prevazut de legislatia in vigoare.

In conditiile prevazute de lege, pretul bunurilor electronice afisat pe site, include taxa de timbru verde. Mai jos regasiti costurile de timbru verde, aferente fiecarei categorii de produse pe de site-ul www.hik.ro. Va rugam sa retinetic a aceste costuri sunt suportate de catre HIK ROMANIA.

Denumire echipamente Timbru Verde (lei FTVA)/buc
Alte instrumente de supraveghere si control (inclusiv: panourile de control osciliscop, generatoare de semnal, antene, emitatoare, camere video de supraveghere, senzor de miscare, cititoare de card, cititioare biometrice, detector metale/poarta detectie, detector cu raze x, turnicheti, incarcatoare, power bank, tastaturi de acces, convertizor de frecventa, controler =centrala de control acces, buton de incendiu, buton de urgenta, sistem automatizare porti/bariere (unitate de comanda, motor/motoreductor, transmitator, ventilator, telecomanda) alarme, sistem anti-efractie, drone de supraveghere) – pana la 3 kg – fara greutatea bateriilor 1,5 lei/kg
Alte instrumente de supraveghere si control peste 3.5 kg 5 lei
Aparate video (inclusiv: DVD recorder, DVR) 1 leu
Alte produse sau echipamente de înregistrat sau reprodus sunete ori imagini, inclusiv semnale sau alte tehnologii de propagare a sunetului ori imaginii, altfel decât prin telecomunicaţii (inclusiv: radio cd/dvd playere, player digital audi-video, radio-cd playere auto, radio- player digital auto, reportofon, aparate radio cu ceas, detectoare radar, antene TV, rame foto digitale, casti de gaming/profesionale, tableta grafica, ecran proiectie electric, e-reader, microfon scena, reclame luminoase, Videoproiectoare cu orice dimensiune mai mica de 25 cm) 1 leu
Amplificatoare audio (inclusiv: amplitunere, receivere) 1 leu
mp3-mp4 playere portabile, Ipod, boxe audio pasive (alimentare la USB sau mufa jack), telecomenzi, casti hands freee, casti audio 0,01 lei
Accesorii calculator comercializate separat (tastatura, mouse) 0,01 lei
Calculatoare mici portabile (inclusiv: PDA, tablete de sau sub 7”) 1 leu
telefoane fixe cu fir (inlcusiv: interfoane, videophone) 1 leu
Alte materiale de iluminat sau echipamente de difuzat ori controlat lumina, inclusiv led, cu excepţia becurilor cu filament. (inclusiv: lustre cu led, veioze pe led, lanterne cu led, instalatii cu led, panouri cu led) 0,25 lei

Informatii despre DEEE

Deseurile de echipamente electrice si electronice (DEEE) pot contine substante periculoase ce au un impact negativ asupra mediului si sanatatii umane in cazul in care nu sunt colectate separat.

Avand in vedere prevederile OUG 195/2005 – referitoare la protectia mediului si O.U.G. 5/2015 privind deseurile de echipamente electrice si electronice, clientii vor avea in vedere urmatoarele:

  • cumparatorii au obligatia de a nu elimina deseurile de echipamente electrice si electronice (DEEE) ca deseuri municipale nesortate si de a colecta separat aceste DEEE;
  • colectarea acestor deseuri (DEEE) se va efectua prin serviciul public de colectare a DEE, direct la HIK ROMANIA si prin centre de colectare organizate de operatori economici autorizati pentru colectarea DEEE;
  • clientii pot preda DEEE in mod gratuit la punctele de colectare specificate la momentul achizitiei unui produs nou din aceeasi categorie; astfel, HIK ROMANIA aplica politica de colectare a DEEE in sistem de preluare a echipamentelor unul la unul, conform legislatiei in vigoare, daca echipamentul predat este echivalent si a indeplinit aceleasi functii ca si echipamentul nou furnizat; clientii HIK ROMANIA pot preda DEEE echivalent la sediul firmei;
  • HIK ROMANIA asigura colectarea, in timpul programului de lucru, de la utilizatorii finali, cu titlu gratuit, fara obligatia acestora de a cumpara EEE de tip echivalent, a DEEE de dimensiuni foarte mici in cadrul sediului firmei situat la adresa: Bucuresti, Intrarea Tibana nr1;
  • Simbolul care indica faptul ca echipamentele electrice si electronice fac obiectul unei colectari separate reprezinta o pubela cu roti barata cu o cruce, ca in imaginea alaturata.
  • Aceasta pictograma indica faptul ca DEEE nu trebuie amestecate cu deseuri menajere si ca acestea fac obiectul unei colectari separate.

Garantia de conformitate

Vanzatorul are obligatia de a livra produse care sunt in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare, indiferent de forma in care se incheie, verbal sau scris.

Se considera ca un produs este in conformitate cu contractul de vanzare-cumparare daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

  1. a) produsul corespunde descrierii facute de vanzator si are aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat ca mostra sau model; Atentie. Fotografiile de pe website au rol de prezentare. Produsele actuale pot fi diferite fata de fotografiile prezentate in site.
  2. b) produsul corespunde oricarui scop specificat solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;

Lipsa de conformitate are in vedere acele situatii in care vanzatorul nu isi respecta obligatia asumata prin contractul incheiat de a livra consumatorului produsul adaptat scopului solicitat de acesta. Aceasta situatie are in vedere cazurile in care consumatorul are nevoie de produse cu anumite caracteristici, iar pentru a le obtine trebuie sa incheie un contract prin care agentul economic se obliga fie sa fabrice un produs cu aceste caracteristici, fie sa modifice un produs pentru a-i conferi caracteristicile dorite de consumator.

  1. c) produsul corespunde scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;

Lipsa de conformitate in acest caz se incadreaza perfect in notiunea de defect, cu alte cuvinte, produsul nu functionează asa cum ar trebui, spre exemplu congelatorul nu ingheata, pantofii se rup la prima purtare, motorul masinii de spalat nu roteste cuva, becul se arde dupa cinci minute de la instalare etc.

  1. d) prezinta parametrii de calitate si performanțe normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.

In acest caz, lipsa de conformitate se evalueaza in functie de doua elemente, respectiv natura produsului si declaratiile privind produsul, facute in special prin publicitate sau prin inscrierea pe eticheta.

Exista o lipsă de conformitate si in următoarele doua situatii:

  1. a) produsul achizitionat de consumator este instalat incorect de catre vanzator, in conditiile in care instalarea este stipulata în contract ca obligatie a vanzatorului;
  2. b) produsul destinat a fi instalat de catre consumator a fost incorect instalat de acesta din cauza unor deficiente in instrucțiunile de utilizare.

Termenul de garantie legală de conformitate este de 2 ani si se calculeaza de la data livrarii produsului.

Pentru produsele folosite se poate conveni cu vanzatorul reducerea termenului de 2 ani, dar nu mai putin de un an de la data livrarii produsului.

Termenul de garantie legala de conformitate, in cazul produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani, se reduce la aceasta perioada.

Prezumtia lipsei de conformitate

Prezumtia lipsei de conformitate presupune considerarea produsului ca fiind lipsit de calitate si performanta inca de la achizitionare. Astfel, orice lipsa de conformitate aparută intr-un termen de 6 luni de la data livrarii produsului se considerata a fi existat la momentul livrarii.

Pentru a opera prezumtia lipsei de conformitate este necesar ca vanzatorul sa fie informat despre aceasta in termen de 2 luni de la data la care consumatorul a constatat-o, dar pana la implinirea termenului de 6 luni de la data livrarii produsului.

In afara termenului de 6 luni, consumatorul poate uza de termenul de 2 luni in care trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de neconformitate (termen care curge de la data la care consumatorul a constat neconformitatea), pana la implinirea termenului de 2 ani. In acest caz, consumatorul trebuie sa dovedeasca faptul ca produsul a fost lipsit de conformitate la predare. In situatia in care consumatorul nu anunta vanzatorul in cadrul acestui termen, acesta nu va mai putea solicita remedierea lipsei de conformitate.

In cadrul prezumției lipsei de conformitate obligatia de a dovedi ca produsul nu a fost lipsit de conformitate la predare apartine vanzatorului si nu consumatorului. Insa, aceasta regula este valabila doar in cadrul termenului de 6 luni de la data livrarii produsului.

Prezumtia lipsei de conformitate nu poate fi invocata atunci cand:

  • ► Este incompatibila cu natura produsului – aceasta situatie intervine, in general, in cazul produselor a caror durata de viata este mai mica de 6 luni, spre exemplu alimentele;
  • ► este incompatibila cu natura lipsei de conformitate – lipsa de conformitate este provocata de utilizarea incorecta a produsului de catre consumator sau de uzura normala a produsului (ex: incaltaminte, haine).

Garantia comerciala

Garantia se acorda pentru DOI ANI CALENDARISTICI, cu exceptia anumitor produse ce intra in categoria consumabilelor, surse de alimentare, acumulatori etc.

Produsele care urmeaza a fi schimbate/returnate in perioada de garantie se trimit catre punctul de lucru al VANZATORULUI, impreuna cu certificatul de garantie si o copie a facturii care atesta cumpararea lor. Cheltuielile de transport vor fi suportate in totalitate de catre vanzator (este necesar sa livrati produsele cu FAN COURIER sau URGENT CARGUS pentru a beneficia de transport gratuit). Va recomandam sa contactati telefonic un reprezentant HIK Romania sau sa completati formularul de retur de AICI inainte de a trimite un produs in service. Defectele vizibile trebuie reclamate in momentul deschiderii coletului.

Vanzatorul nu are obligatia acordarii garantiei in cazul in care produsele au fost manevrate sau depozitate in mod necorespunzator de catre cumparator, au fost utilizate in alte scopuri decat cele pentru care au fost destinate, montate gresit, au suferit socuri electrice, mecanice sau termice, au fost scufundate in apa, au intrat in contact cu substante care nu sunt necesare in procesul de montare. Nerespectarea conditiilor enumerate mai sus duce la pierderea garantiei, iar costul transportului va fi suportat de client.

Dupa ce colegii din service au diagnostificat produsul, se va repara/inlocui sau veti primi banii inapoi, in termen de 15 zile calendaristice de la data intrarii in service. Pentru a afla stadiul reparatiei va rugam sa trimiteti un e-mail catre adresa [email protected] .

Formularul de garantie si mai multe sfaturi despre trimiterea in service le puteti gasi AICI

Returnare produse

Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului (Art. 7 din OUG 34/2014 privind regimul juridic al contractelor la distanta).

Clientii www.hik.ro pot returna produsele cumparate in termen de 14 zile calendaristice de la primire, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea.

Mai multe detalii legate de Politica de Retur găsiți AICI

S.C. HIK ROMANIA S.R.L. poate percepe taxe suplimentare pentru returnarea produselor uzate, deteriorate, etc. pentru readucerea lor la starea initiala. De asemenea, daca optati pentru returnarea produsului, produsele trebuie sa fie resetate la valorile din fabrica, fara a fi securizate cu cont de utilizator si parola. In cazul in care resetarea nu a fost efectuata inainte ca produsul sa ajunga ajunga la noi, se va retine din contravaloarea produsului suma de 20 euro + TVA, aceasta suma reprezentand taxa de aducere a produsului la statusul de nou.

HIK ROMANIA va inapoia contravaloarea comenzii in cel mult 14 zile calendaristice de la data denuntarii in scris a contractului. Suma inapoiata nu include cheltuielile de transport. Daca produsul returnat este trimis fara o copie a facturii / datele de contact / numarul comenzii / cererii de retur (date necesare pentru a va identifica), termenul de rambursare se mareste.

Termenii si conditiile prezentate respecta legislatia in vigoare: Legea 365/2002 privind comertul electronic si OUG 34/2014 referitoare la regimul juridic al contractelor la distanta.

Produsele care urmeaza a fi schimbate/stornate in perioada de 30 zle calendaristice se trimit la unul dintre punctele de lucru ale VANZATORULUI, insotite de o copie dupa factura care atesta cumpararea lor. Cheltuielile de transport aferente trimiterii produsului defect vor fi suportate integral de catre CUMPARATOR. Trimiterea unui produs catre HIK Romania trebuie facuta doar dupa completarea formularului de retur pe care il puteti accesa AICI.

Date de care trebuie tinut cont atunci cand se returneaza produsele comandate:

  • Contravaloarea transportului produselor catre firma HIK ROMANIA va fi suportata de client;
  • Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora. Toate produsele pe care le returnezi trebuie sa fie in aceeasi stare in care le-ai primit. Nu putem accepta produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate sau care au fost deteriorate de catre tine: de exemplu au urme de uzura sau folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice / electrice; de asemenea, nu putem accepta produsele care nu sunt insotite de toate accesoriile. De asemenea, daca optati pentru returnarea produsului, produsele trebuie sa fie resetate la valorile din fabrica, fara a fi securizate cu cont de utilizator si parola. In cazul in care resetarea nu a fost efectuata inainte ca produsul sa ajunga ajunga la noi, se va retine din contravaloarea produsului suma de 20 euro + TVA, aceasta suma reprezentand taxa de aducere a produsului la statusul de nou.
  • In situatia in care produsele au un sigiliu de garantie, acesta nu are voie sa fie desfacut – produsul returnat trebuie sa aibe sigilul de garantie intact.;
  • In cazul camerelor de supraveghere, acestea nu au voie sa fie montate (montajul duce la uzarea aparatului); camerele de dupraveghere, DVR-uri, automatizari porti, videointerfoane sau orice alte produse care contin accesorii, se returneaza doar in cazul in care sunt in aceeasi stare si ele trebuie sa fie complete, trebuie sa contina toate accesoriile cu care a fost livrat echipamentul si in aceeasi stare (fara modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri etc) in care au fost receptionate.
  • Starea aparatelor si produselor achizitionate trebuie sa fie la fel ca la achizitionarea / primirea lor.
  • Produsele uzate, zgariate, deteriorate pot beneficia de dreptul de returnare insa HIK Romania poate percepe o taxa suplimentara între 0 si 50% din valoarea initiala a produsului, in functie de gradul de afectare al formei initiale a produsului.
  • In cazul tuturor materialelor perisabile / consumabile, folosirea lor (fie si numai o singura data) nu mai permite returnarea lor.
  • Alte date specifice privitoare la situatia si starea produselor se pot obtine contactandu-ne online sau prin email / telefon.

In baza unui raport de evaluare, se pot returna si produsele considerate folosite, la pret redus, cu acordul ambelor parti. Raportul este intocmit de un responsabil HIK.RO

Urmatoarele clase de produse nu se pot returna: produsele aduse pe comanda speciala (care nu sunt in mod uzual in stocul HIK), produsele consumabile (etichete antifurt, acumulatori etc)

Produsele care nu sunt conforme specificatiilor de pe site din momentul trimiterii comenzii, se pot returna fara implicarea unor costuri suplimentare din partea clientului, in urma unei notificari scrise in care se va specifica natura lipsei de conformitate. Clientul poate solicita returnarea contravalorii produsului sau inlocuirea cu unul conform. Daca HIK nu poate inlocui produsul cu unul conform, se va restitui contravaloarea produsului.

× Întrebări? Contacteaza-ne acum!